sofie neplenbroek
‘‘Why blend in when you can stand out?’’ Dit heb ik me eigenlijk altijd afgevraagd. Ik ga je nu absoluut niet vertellen dat ik niet gevoelig ben voor trends en altijd maar mijn eigen pad bewandel maar ik heb wel altijd geloofd dat wat je eigen maakt nou juist zo interessant is.
Als kind was ik echt een mini versie van wat ik nu ben. Ik ben altijd creatief geweest maar niet bijzonder goed in tekenen. Sterker nog, ik was altijd mega jaloers op de mensen die dat wel konden. Waar ik als kind goed in was (en waarvan ik toen nog niet wist dat het mijn baan ging worden) was creatief zijn met de computer. Dan kroop ik achter de PC van mijn vader en begon ik wat te rommelen in Paint of ik maakte weer unieke dingen voor mijn Hyves pagina met een of andere sketchy foto-bewerk tool. Wat ik vooral belangrijk vond was dat er een CTRL-Z functie was want die had je niet met tekenen. Ik nam graag risico’s waarvan de 1e 10 geen succes waren maar daarna had ik een true masterpiece te pakken -of naja, dat vond ik zelf.
Ik weet nog goed dat ik leerde designen in Adobe, er ging een wereld voor me open. Nog steeds eigenlijk. Ik geloof namelijk dat je nooit bent uitgeleerd. Ik ben mega leergierig en wil alles weten. Ironisch genoeg was studeren het niet voor mij, zelfstudie dat was het -en is het. Ik besloot dat ik later designer wilde worden, niet wetende dat ik die droom ongeveer een jaar later vervuld had en niet helemaal verzadigd zou zijn. Ik merkte dat ‘‘alleen’’ vormgeven het niet was voor mij, ik wilde weten waarom de designs wel of niet werkte. Waarom wat ik mooi vind, niet meteen betekent dat iedereen het mooi vindt of nog beter, ook al vindt iedereen het mooi, het nog niet betekent dat het ook echt zijn werk doet.
Inmiddels ben ik gespecialiseerd in conceptueel denken, heb ik een minor in Consumentengedrag afgerond en hou ik me regelmatig bezig met de laatste ontwikkelingen binnen marketing. Mijn passie voor design ben ik niet verloren maar die heeft wel wat ruimte moeten maken voor strategie, en daarom: daar waar creativiteit en strategie elkaar kruisen is waar je mij vindt.
THE FACTS
-
CONSUMENTENGEDRAG
Tijdens mijn bachelor communicatie & multimedia design heb ik een minor in consumentengedrag afgerond. Dit omdat ik niets interessanter vind dan begrijpen wat wel en niet werkt. Hierdoor vlieg ik al mijn projecten aan met een ‘‘strategy-first’’ approach. Wat wil jouw doelgroep van jou? Let’s find out!
-
PROJECT MANAGEMENT
Met meer dan 4 jaar ervaring als creatief uitvoerende weet ik hoe belangrijk het is om alle neuzen dezelfde kant op te hebben. Ik ben gecertificeerd in Project Management en daardoor heb ik de tools om elk project volgens verwachting te kunnen uitvoeren. Jij blij, ik blij!
-
META DIGITAL MARKETING ASSOCIATE
Als gecertificeerd META Digital Marketing Associate weet ik hoe ik een digitale strategie moet ontwikkelen en doorvoeren. Van een strategie voor je organische content tot een volledige digitale marketing campagne, I got you! From start till finish.